Fiú má tá dóthain fianaise ann, ní mór don DPP cinneadh a dhéanamh, chomh maith, ar cé acu an dtéann nó nach dtéann sé chun leasa an phobail ionchúiseamh a dhéanamh.
Nuair a dhéantar breithniú ar leas an phobail, ní mór don DPP roinnt tosca a chur san áireamh, leasanna an íospartaigh, an té a bhfuil amhras faoi/fúithi agus an pobal níos fairsinge ina measc.
Is soiléir go dtéann sé chun leasa an phobail a chinntiú go ndéantar an té a rinne leatrom a ionchúiseamh, a chúiseamh agus chun pionós a ghearradh air/uirthi nuair a dhéantar coir. Dá thromchúise an choir agus dá láidre an fhianaise, is é is dóichí go rachaidh sé chun leasa an phobail chun ionchúiseamh a dhéanamh.
Nuair a dhéantar measúnú ar leas an phobail, déanaimid breithniú ar thosca ar nós an mhéid a leanas:
- tromchúise na coire;
- an tionchar a imrítear ar an íospartach;
- aois agus cúinsí pearsanta an íospartaigh agus an té a bhfuil amhras faoi/fúithi;
- tionchar an ionchúisimh ar an té a bhfuil amhras faoi/fúithi agus an t-íospartach;
- an baol go ndéanfaidh an té a bhfuil amhras faoi/fúithi athchiontú;
- na roghanna eile ar ionchúiseamh (más ann dóibh).
Samplaí de dhá rogha ar ionchúiseamh iad:
- an Scéim um Rabhadh Aosach, inar féidir leis na Gardaí rabhadh a thabhairt do dhuine 18 mbliana d’aois nó os a chionn, seachas iad a ionchúiseamh, i gcásanna áirithe; agus
- an Clár Athstiúrtha Ógánach, nuair a thugtar rabhadh do dhuine faoi bhun 18 mbliana d’aois agus go bhféadfaidh na Gardaí é/í a mhaoirsiú ar feadh tréimhse ama.
Féadfaidh tú teacht ar fhaisnéis níos mionsonraithe faoi bhreithniúcháin leas an phobail inár dTreoirlínte d’Ionchúisitheoirí ar an láithreán gréasáin seo.